ویدئو| نوجوانانی که دل در گرو حسین(ع) دارند | روایتی از دسته عزای نوجوانان محله احمدآباد مشهد عبور روزانه سه هزار زائر عتبات عالیات از مرز چذابه سید کاظم روح‌بخش، حاجی مشهدی آزاد شد + فیلم ابوالفضل العباس (ع) مظهر ولایتمداری و جوانمردی | عزاداران حسینی به سمت حرم رضوی رهسپار شدند + فیلم حرم امام رضا (ع) در روز تاسوعا غرق در ماتم و عزا شد + فیلم حال و هوای تاسوعای حسینی در کربلای معلی (۲۵ تیر ۱۴۰۳) برگزاری مراسم تاسوعای حسینی و عزای حضرت عباس(ع) در شهرهای مختلف ایران ای اهل حرم، میر و علمدار نیامد | عزاداری تاسوعای حسینی در مشهد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) + ویدئو دمام‌زنی؛ یادگاری از جنوب کشور در مشهدالرضا(ع) | عزاداری هیئت مذهبی روضة‌الشهدا در میدان فلسطین مشهد احیای سنت تعزیه‌خوانی | روایتی از برنامه‌های موکب‌الزینب (س) در منطقه سیدی مشهد + فیلم در دهه اول محرم، ۲ هزار مراسم مذهبی در تکایا و هیئات مذهبی مشهد برگزار می‌شود شناخت سیره اهلبیت (ع) با زبان قصه و بازی | «حسینیه کودک» در هیئت عزاداری قبةالحسین (ع) + فیلم دولت جدید برای تقویت فرهنگ دینی و امنیت ملی به «زیارت» توجه جدی داشته باشد شهردار مشهدمقدس: حجاب یک مسئله جهانی است امروز در جنگ ترکیبی دشمنان قرار داریم با رعایت حجاب معتدل، زن می‌تواند در عرصه‌های اجتماعی به عنوان یک انسان شریف حضور یابد ویژه‌برنامه‌‌های تاسوعای حسینی در حرم امام‌رضا(ع) (۲۵ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

یک روضه خوان صدا کنید...

  • کد خبر: ۲۳۹۱۴۸
  • ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
یک روضه خوان صدا کنید...
چند باری شده که جمع رفقا برنامه‌های متعدد شعرخوانی یا گروه‌های مستند سازی گفته اند بیا برویم عاشورا کربلا باشیم و جرئت نکرده ام. واقعا از بیخ قلبم ترسیده ام.

لالم، قفلم، انگشت ندارم برای تایپ کردن. ۱۰ تکه میلگرد توی دست هایم دارم همان قدر بی روح. همان قدر سرد. همان قدر موج دار و به درد نخور. عاشورا که می‌رسد این جوری می‌شوم. چند باری شده که جمع رفقا برنامه‌های متعدد شعرخوانی یا گروه‌های مستند سازی گفته اند بیا برویم عاشورا کربلا باشیم و جرئت نکرده ام. واقعا از بیخ قلبم ترسیده ام.

دوست و رفیق هم کم ندارم که عاشورای هر سال کربلایی اند و غروب شام غریبان هر سال هم چندتایی عکس و فیلم و سلفی دشت می‌کنم از اینکه به یادتیم و حواسمان هست و یادت کردیم، ولی باز هم دلم رضا نشده که بروم. دلم می‌گفت و چند نفری هم که پرس و جو کرده ام همین را تصدیق کرده اند که عاشورای کربلا بیشتر بهت دارد و شوک تا اینکه اشک داشته باشد و حزن و سوگ. تو توی کربلا بیشتر بند دلت پاره می‌شود تا اینکه دلت بشکند و وای از وقتی که قرار باشد از عاشورا چیزی بنویسی.

آقا انصاف خوب چیزی است. انصاف نجات دهنده است. انصاف داشته باشی امکان ویزای بهشت و رستگاری ات خیلی به صدور نزدیک است. رفیق کاسبی داشتیم که مدتی در دفترش رفت وآمد داشتم. سر قصه جابه جایی دلار و تغییر قیمتش به یک سؤال شرعی خورده بود. ظهر رفتیم مسجد بازار و از امام جماعت پرسید که بیشترک بفروشم یا نه؟ حلال است یا شبهه ناک است؟ پیرمرد دستی به محاسنش کشید و گفت: حلال است ولی بی انصافی است حسین (ع) را بی انصاف‌ها کشتند.

از پیرمرد خداحافظی کردیم و بعد به جمله اش تا غروب فکر می‌کردم. راست می‌گفت. حسین (ع) را بی انصافانه کشتند. خانواده اش را بی انصافانه اسیر گرفتند و فلک با حسین (ع) بی انصافانه تا کرد. کشتی قبول، اسب بر پیکر دواندن و سنگ بر دندانش زدن چه بود؟ گوشواره می‌خواستی قبول، از گوش دخترش آرام باز می‌کردی، کشیدن و کندن چرا؟ اسارات می‌بردی قبول، بر اشتر بی جهاز چرا؟ یک نفر روضه خوان صدا کنید من نمی‌توانم این متن را به پایان برسانم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->